Kort willen we aan de belangstellenden uitleggen hoe we in onze klas (en eigenlijk in de
hele school) te werk gaan om de kinderen te evalueren voor de
leergebieden taal en wiskunde.
Lezen
en rekenen zijn onderverdeeld in grotere themadelen die we kernen
(voor taal) en sprongen (voor wiskunde) noemen. Beide methodes zijn zo opgebouwd
dat aan het einde van een kern of sprong steeds een tussentijdse evaluatie
volgt. Deze wordt door de leerkracht grondig geanalyseerd. Daarna
zijn 3 opties mogelijk:
* Indien alles OK is, kan met een nieuwe kern/sprong gestart worden.
* Indien er nog zaken zijn die door de
klas of een grote groep van de klas onvoldoende beheerst zijn, wordt
hier nog even klassikaal aandacht aan geschonken. Daarna wordt een
volgend thema aangesneden.
* Indien er een kleiner aantal
kinderen met enkele zaken moeilijkheden ondervinden, worden deze kort in
een minigroepje begeleid. Deze kinderen krijgen dan ook extra oefenbundeltjes mee naar huis om dingen extra in te oefenen of te herhalen.
Op die manier proberen we om kleine moeilijkheden direct aan te pakken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten