donderdag 30 januari 2014

Gedichtendag en lezen!


Naar aanleiding van gedichtendag:
  
Vergeet me
Ik verdrink soms in een boek
De spanning sleurt me mee
In een stroom van woorden
Drijf ik naar de zee
Meestal strand ik
 
Als ze roepen kom

Kom je eten

Alleen als ik lees

Mag iedereen me vergeten!
 
Uit Salto Natale – Hans Hagen

De komende weken willen we alle eersteklassers graag laten lezen en dit zowel op school als in hun vrije tijd. Op deze manier willen we de leesprestaties op school verbeteren en dit zowel bij het technisch als het begrijpend lezen.
We willen het vuur voor boeken aanwakkeren. Hiervoor hebben we uiteraard jullie hulp nodig. We zouden willen vragen om elke dag je kind 15 minuten te laten lezen of zelf voor te lezen. Enkel op deze manier vergroot de kans dat onze leesdroom werkelijkheid wordt. Wanneer het een leuk boek was mag je kind hierover in de klas komen vertellen zodanig dat ook andere kinderen dit kunnen lezen.

Volgende week vrijdag gaan wij voor de eerste keer op uitstap naar de bieb van Oostmalle zodanig dat ze hun weg in het aanbod van boeken vinden.
Ook weetboeken, gedichten, knutselboeken,... zijn interessant en leuk. Het is heel belangrijk dat kinderen lezen wat hen interesseert en niet zozeer wat ze lezen.

Wie graag boekentips of boekenadvies wenst mag dit ons gerust vragen. In de bieb kan je terecht bij de bibliothecaris of je kan altijd zien naar het aantal maanden leesonderwijs (momenteel 6 maanden) er op de achterkant van het boek staat.

Meer tips volgen!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten